Over de Flierefluiter

Onze visie:


Wij hebben onze visie gekoppeld aan het CAR-Model van Decy en Ryan. CAR staat voor:  competentie, autonomie en relatie. Dit zijn de drie psychologische basisbehoeften om ontwikkeling en motivatie te kunnen waarborgen.

Competentie: ik geloof en heb plezier in mijn eigen kunnen…

Autonomie: ik kan het zelf, hoewel niet altijd alleen…

Relatie: anderen waarderen mij en willen met mij omgaan…

We hebben dit in concreet leerkrachtgedrag uitgewerkt ten aanzien van interactie (hoe gaan we met elkaar om?), instructie (hoe bieden wij kennis en vaardigheden aan de kinderen aan?) en klassenmanagement (hoe organiseren wij ons onderwijs?) 



Waar wij voor staan

Op grond daarvan zeggen wij dat wij staan voor:

  • realisatie van de kerndoelen van het basisonderwijs;
  • werken aan 21 -eeuwse vaardigheden;
  • welbevinden van leerlingen en medewerkers;
  • zelfstandigheid;
  • vrijheid;
  • verantwoordelijkheid en een kritische houding;
  • onderzoekend en ontwerpend leren;
  • respect voor elkaar;
  • leren samen om te gaan met verschillen;
  • het individuele kind nauwlettend volgen in zijn eigen ontwikkeling.

“Fluitend je toekomst tegemoet.”

Basisschool de Flierefluiter

Pijlers van onze school

  • Samenwerken
  • Zorg dragen voor elkaar
  • Respect
  • Kunst & Cultuur
  • Wetenschap & Techniek
  • Neo-onderwijs
  • Veilig pedagogisch klimaat
'Onze leerlingen werken in een veilig pedagogisch klimaat en in een rijk didactische leeromgeving.'

Werken met Blink wereld

Ontwerpend en onderzoekend leren

Kunst & cultuur

ASG: Een scholengroep met karakter!

De Almeerse Scholen Groep bereidt jonge mensen voor op hun toekomst en hun plek in de steeds sneller veranderende samenleving. Onze scholen verbeteren en vernieuwen zich continu en geven kwalitatief en divers onderwijs dat toegankelijk is voor ieder kind.

ASG bestaat uit 37 basisscholen, 8 middelbare scholen en 2 speciaal basisonderwijs. Voor de leerlingen en ouders willen we een verschil maken. Innovatie, duurzaamheid en leiderschap staan voorop in het doorontwikkelen van onze ambities als scholengemeenschap.